Комунальна установа Інклюзивно-ресурсний центр №1 Сумської міської ради
розпочав своє функціонування з 02.10.2018 року
Діяльність Інклюзивно-ресурсного центру №1 Сумської міської ради спрямована на забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти (у тому числі в професійно-технічних закладах освіти) шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.
Основними завданнями Центру є:
1. Проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, у тому числі коефіцієнта її інтелекту, розроблення рекомендацій щодо програми навчання, особливостей організації психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг відповідно до потенційних можливостей психофізичного розвитку дитини.
2. Надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти (не відвідують заклади освіти) та не отримують відповідної допомоги.
3. Участь педагогічних працівників Центру в командах психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, а також психолого-педагогічних комісіях спеціальних закладів загальної середньої освіти з метою моніторингу динаміки розвитку дитини не рідше, ніж двічі на рік.
4. Надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, з питань організації інклюзивного навчання.
5. Надання методичної допомоги педагогічним працівникам закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, батькам або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами щодо особливостей організації надання психолого-педагогічних та корекційно- розвиткових послуг таким дітям.
6. Консультування батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами стосовно мережі закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти, інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, та зарахування до цих закладів.
7. Надання консультативної та психологічної допомоги, проведення бесід з батьками (законними представниками) дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей.
8. Моніторинг динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами шляхом взаємодії з їх батьками (законними представниками) та закладами освіти, у яких вони навчаються.
9. Організація інформаційно-просвітницької діяльності шляхом проведення конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, тренінгів, майстер-класів з питань надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами.
10. Взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями щодо надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, починаючи з раннього віку, у разі потреби із залученням відповідних спеціалістів.
Статут КУ ІРЦ №1 СМР
Директор ІРЦ - КРИКУНЕНКО Юлія Олександрівна
У центрі Вас радо зустріне наш дружній колектив:
Учитель-логопед Борисова Людмила Іванівна
Закінчила Сумський державний педагогічний університет ім. А.С.Макаренка в 2007 році, кваліфікація: вчитель загальноосвітньої спеціальної (корекційної) школи. Логопед.Спеціальність "Корекційна освіта. Логопедія".
Сьогодення вимагає володіння сучасними, новітніми, нетрадиційними технологіями і методиками, використання яких допоможуть ефективно, творчо працювати з особами із особливими освітніми потребами. В своїй роботі використовую кінезіологічні вправи, біоенергопластику, Су-Джок терапію елементи пісочної терапії, арт-терапії, ІКТ, сміхотерапію, казкотерапію, точковий масаж, які сприяють розвитку фонаційного дихання, артикуляційного та пальцевого праксиса, мовлення, пам’яті, мислення, уваги, а також нормалізують м’язовий тонус, стимулюють мовленнєві зони у корі головного мозку. Постійно підвищую свій професійний рівень, працюю над самовдосконаленням, саморозвитком. Впроваджую ефективні методи роботи з особами які мають мовленнєві порушення, ділюся з педагогами, навчаю батьків у процесі корекції мовленнєвих порушень під час індивідуальних бесід, консультацій, корекційно-розвиткових занять.
Учитель-дефектолог Коваленко Анна Миколаївна
Закінчила Сумський державний педагогічний інститут ім. А.С. Макаренка за спеціальністю «Корекційна освіта». Стаж роботи за спеціальністю 12 років. Кваліфікаційна категорія "спеціаліст ІІ категорії".
У своїй роботі застосовую сучасні інтерактивні методи навчання: організації навчально-пізнавальної діяльності, стимулювання і мотивації, контролю і самоконтролю. Використовую Су-Джок-терапію, техніки пісочної терапії, арт-терапії, ІКТ, що безперечно дає позитивні результати.
Упевнена, що творчий підхід, використання альтернативних методів і прийомів сприяють більш цікавому, різноманітному і ефективному проведенню корекційної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
Практичний психолог Хомутенко Юлія Олександрівна
Закінчила Сумський державний педагогічний університет ім. А. С. Макаренка за спеціальністю "Практична психологія. Соціальна педагогіка".
Моя робота- це великий відрізок мого життя, де я намагаюсь викладатися. Я працюю на результат, прогрес, користь, адже немає в світі нічого важливішого, ніж діти.
Переді мною стоять безліч завдань і велика мета- забезпечити комфортні умови життя дитини в соціумі, стимулювати формування навичок і розвиток здібностей на належному рівні.
Працюю в різних напрямках і використовую різноманітні методи в роботі, індивідуальний підхід.
У дітей немає ні минулого, ні майбутнього, зате, на відміну від нас, дорослих, вони вміють користуватися сьогоденням.(Жан ле Лабрюйер)
ПРАКТИЧНИЙ ПСИХОЛОГ РЕЗНІЧЕНКО ОЛЕНА ОЛЕКСАНДРІВНА
Закінчила Сумський державний педагогічний університет ім. А. С. Макаренка за спеціальністю "Практична психологія. Соціальна педагогіка".
Життєве кредо: Людина відзеркалюється у своїх вчинках.
Педагогічне кредо: Допомогти дитині знайти себе у світі та світ у собі.
Метою роботи є: збереження і зміцнення психічного здоров'я дітей, їх гармонійний розвиток, а також надання своєчасної допомоги дітям, батькам у вирішенні психологічних проблем розвитку, що виникають в різних життєвих ситуаціях. В своїй роботі використовую індивідуальний підхід, а також різні форми і методи, зокрема психологічні, педагогічні, соціологічні.
Найкращий спосіб зробити дитину хорошою - це зробити її щасливою. (Оскар Уайльд)
ЛОГОПЕД ЗАБАРА АННА МИКОЛАЇВНА
Закінчила Сумський державний педагогічний університет імені А.С.Макаренка за спеціальністю (Спеціальна освіта.Логопедія). Отримала кваліфікацію Логопед -дефектолог, спеціальний психолог. У своїй діяльності використовую різні методи та техніки, які спрямовані на корекцію порушень звуковимови у дітей, зокрема:нетрадиційну артикуляційну та дихальну гімнастику, кінезіологічні вправи, тілесно- орієнтовані технології, моторне планування, елементи сенсорної інтеграції.
На своїх заняттях використовую комплексний підхід.
"Кожна дитина з особливостями -сильніша за будь кого з нас, вона перемагає в битвах про які ми навіть не здогадуємося".
Діти – це наша радість, щастя й надія, це наше майбутнє. Кожен із нас мріє виростити свою дитину здоровою, інтелектуально розвиненою, виховати цікавого співрозмовника з багатим словниковим запасом і чітким правильним мовленням.
Коментарi