Комунальна установа Інклюзивно-ресурсний центр №1 Сумської міської ради
розпочав своє функціонування з 02.10.2018 року
Діяльність Інклюзивно-ресурсного центру №1 Сумської міської ради спрямована на забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти (у тому числі в професійно-технічних закладах освіти) шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.
Основними завданнями Центру є: 1. Проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, у тому числі коефіцієнта її інтелекту, розроблення рекомендацій щодо програми навчання, особливостей організації психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг відповідно до потенційних можливостей психофізичного розвитку дитини. 2. Надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти (не відвідують заклади освіти) та не отримують відповідної допомоги. 3. Участь педагогічних працівників Центру в командах психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, а також психолого-педагогічних комісіях спеціальних закладів загальної середньої освіти з метою моніторингу динаміки розвитку дитини не рідше, ніж двічі на рік. 4. Надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, з питань організації інклюзивного навчання. 5. Надання методичної допомоги педагогічним працівникам закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, батькам або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами щодо особливостей організації надання психолого-педагогічних та корекційно- розвиткових послуг таким дітям. 6. Консультування батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами стосовно мережі закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти, інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, та зарахування до цих закладів. 7. Надання консультативної та психологічної допомоги, проведення бесід з батьками (законними представниками) дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей. 8. Моніторинг динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами шляхом взаємодії з їх батьками (законними представниками) та закладами освіти, у яких вони навчаються. 9. Організація інформаційно-просвітницької діяльності шляхом проведення конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, тренінгів, майстер-класів з питань надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами. 10. Взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями щодо надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, починаючи з раннього віку, у разі потреби із залученням відповідних спеціалістів.
Під час роботи з дітьми використовую елементи пісочної терапії, арт-терапії, ІКТ, ритміки, казкотерапії, сміхотерапії, які сприяють розвитку мовлення, мовленнєвого дихання, пам’яті, мислення, уваги, дрібної моторики рук.
Практичний психолог Зіменко Інна Вікторівна
Ми маємо справу з найскладнішим, неоціненним, найдорожчим, що є в житті, - з дитиною. Від нас, від нашого вміння, майстерності, мистецтва, мудрості залежить її життя, здоров'я, розум, характер, її місце і роль в житті. (В.Сухомлинський).
Керуючись даними словами у своїй діяльності зосереджую свою роботу на позитивних сторонах особистості дитини, підвищення їх самооцінки, повірити в себе, уникнути помилок і невдач. Під час роботи з дітьми використовую сучасні методити і техніки роботи (елементи арт-терапії, пісочної терапії, казкотерапії, ІКТ), які направлені на розвиток пізнавальних процесів, формування комунікативних навичок і вмінь; виховання моральних якостей.
Учитель-дефектолог Коваленко Анна Миколаївна
Закінчила Сумський державний педагогічний інститут ім. А.С. Макаренка за спеціальністю «Корекційна освіта». Стаж роботи за спеціальністю 12 років. Кваліфікаційна категорія "спеціаліст ІІ категорії".
У своїй роботі застосовую сучасні інтерактивні методи навчання: організації навчально-пізнавальної діяльності, стимулювання і мотивації, контролю і самоконтролю. Використовую Су-Джок-терапію, техніки пісочної терапії, арт-терапії, ІКТ, що безперечно дає позитивні результати.
Упевнена, що творчий підхід, використання альтернативних методів і прийомів сприяють більш цікавому, різноманітному і ефективному проведенню корекційної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
Коментарi